Slither.io
Slither.io is een snake spelletje met grappige wormen. Verzamel de gloeiende stippen en klim naar de top van het leaderboard. De hapjes die de meeste groei opleveren zijn andere wormen. Versla de andere spelers en wordt de grootste in de arena!
Hoe speel je Slither.io?
In dit .io spelletje kruip je met je slang door een live multiplayer arena. Verzamel de gloeiende stipjes. Met ieder stipje dat je eet wordt je slang iets groter. Je kunt andere spelers verslaan door snel om ze heen te kronkelen. Laat ze met hun hoofd tegen het lichaam van je worm botsen. Ze barsten uiteen en veranderen in grote gloeistippen. Eet ze snel op, want deze stippen zijn extra veel energie waard!
Hoe ga je sneller in Slither.io?
Je kunt je slang sneller laten gaan om andere spelers aan te vallen of te ontvluchten. Houd de muisknop of pijltje omhoog ingedrukt om te sprinten. Op smartphones en tablets kun je twee keer op het scherm tikken en je vinger op het scherm houden. Pas wel op, want door te sprinten wordt je slang wel weer iets kleiner…
Hoe kan ik een andere slang kiezen in Slither.io?
Je kunt een andere slang uitzoeken door linksonder op “Change Skin” te drukken. Nu kun je een nieuwe skin uitzoeken. Je kunt via dit menu ook zelf een skin ontwerpen. Tik rechtsonder op “Build a Slither”.
Hoe win je Slither.io? - Tips
Let op de kaart – Onderaan het scherm staat er een landkaart. Houd goed in de gaten waar je slang zich bevindt. In het midden zitten de meeste stippen, maar ook de meeste slangen. Wil je het rustig houden, blijf dan wat meer langs de randen spelen waar nog net genoeg stipjes zijn.
Sprint alleen als het moet – Sprinten kost je ook energie, dus zorg dat je slang niet onnodig energie verliest en weer krimpt.
Sluit je tegenstanders in – Als je groter wordt, kun je het lichaam van je slang gebruiken om andere spelers in te sluiten. Kronkel om ze heen en kruip steeds dichterbij om ze te wurgen. Je gaat in dit spelletje niet dood als je slangenkop je eigen lichaam aanraakt, dus je kunt een gesloten ring maken. Zie je een keten grote stippen van een verslagen tegenstander, kronkel er dan zo omheen dat je tegenstanders er niet meer bij kunnen.
Laat je niet opjagen – Als je groter bent, word je soms het doelwit van kleinere spelers die agressief achter je aan gaan. Zij hebben immers niet zoveel te verliezen, en gaan er juist enorm op vooruit als ze je weten te verslaan. Laat je niet opjagen. Gebruik de grootte van je slang juist om jezelf te beschermen. Vaak zijn kleine, agressieve spelers om dezelfde redenen ook vrij roekeloos. Ze botsen uiteindelijk per ongeluk tegen je op, of gaan ze achter een ander aan als het ze te lang duurt om jou van je stuk te brengen.
Zijn de spelers in Slither.io echte mensen?
Ja, de andere spelers in Slither.io zijn echt. Omdat Slither zo’n populair spel is, zijn er online heel veel neppe versies te vinden. Deze namaak-spelletjes hebben bijna nooit echte spelers. De andere spelers zijn dan bots die voorspelbare bewegingen maken. Daarom is spelen met echte mensen veel leuker.
Waarom reageert Slither.io traag?
Toen Slither.io voor het eerst verscheen had de ontwikkelaar niet verwacht dat het spel binnen korte tijd zo enorm populair zou worden. Eerst kon hij deze snelle groei nauwelijks bijbenen, en door overvolle servers haperde het spel vroeger heel erg.
Tegenwoordig zijn die problemen verholpen, maar het kan wel zo zijn dat je last hebt van graphic lag. Dit herken je doordat het spel ineens langzamer gaat als je meerdere slangen tegenkomt, vooral als je dan ook aan het sprinten gaat. Graphic lag komt niet door het spel zelf, maar ontstaat doordat je mobiel, tablet, of PC niet krachtig genoeg is om het spel vlot te laten lopen.
Wanneer is Slither.io uitgekomen?
De originele release van dit spelletje is maart 2016.
Wie heeft Slither.io gemaakt?
Slither.io is gemaakt door de developer Steve Howse. Hij komt uit Michigan en zijn bedrijf heet LowTech Studios. Howse ontwikkelde verschillende een aantal spelletjes, waaronder ook Circle Push en Flappy 2048 Extreme, maar Slither.io is bij verre zijn grootste hit. Voordat hij dit spel maakte lukte het hem nauwelijks de huur te betalen uit zijn inkomsten als game designer, maar dankzij het gigantische succes van Slither.io hoeft hij zich daar voorlopig geen zorgen meer over te maken.